Aanmelding

Het Zaanse aanmeldings- en inschrijvingsbeleid in het voortgezet onderwijs
Ieder jaar stappen er in de Zaanstreek ruim 2.000 leerlingen van de basisschool over naar het voortgezet onderwijs. Ze komen van bijna 60 basisscholen en verspreiden zich over 14 VO-scholen: daar ben jij er een van! Om deze overstap met aanmelden en inschrijven soepel voor je te laten verlopen, hebben de scholen en de gemeente afspraken gemaakt. Deze afspraken zijn vastgelegd in het document ‘De Zaanse POVO Overstap 2023’. Deze kan je vinden op www.povo-zaanstreek.nl

Alle ouders van leerlingen van groep 8 van de basisschool krijgen ieder jaar een brochure met uitgebreide informatie hierover.

Van de basisschool ontvang je een aanmeldformulier. Dit formulier is voor alle Zaanse scholen voor voortgezet onderwijs die passen bij jouw schooladvies. Samen met de basisschool en jouw ouders vul je het aanmeldformulier in. Je nummert alle scholen; de school waar je het liefst naar toe wilt, geef je nummer 1, de VO-school waar je daarna het liefst naartoe wilt geef je nummer 2, enzovoort.

De basisschool en jouw ouders ondertekenen het formulier en dan kan jouw basisschool je aanmelden voor het voortgezet onderwijs.

Op 29 november was bij ons op school de presentatie voor ouders van kinderen in groep 8. Deze presentatie kunt u nalezen via:

POVO presentatie compaen

Aanmelden voor de openlesmiddagen kan via onderstaande link: